“Does the body rule the mind Or does the mind rule the body? I dunno” canta il buon Morrissey in Still Ill.
Nel dubbio Jay Z e consorte Beyoncé hanno deciso di intraprendere un percorso di purificazione “spirituale e fisico”: la coppia adotterà per 22 giorni un regime alimentare vegetariano.
A capo di tutto ciò c’è tale Marco Borges, guru della 22 Days Nutrition (come funziona e il loro MANIFESTO).
Il programma di purificazione è iniziato ieri, 3 Dicembre. No, non hanno mangiato troppo durante il Thanksgiving e no, non si devono preparare per la combo “pandoro e crema al mascarpone”. Jay Z ha dichiarato che
This all began a few months back when a good friend and vegan challenged me to embrace a “plant-based breakfast” everyday. It was surprisingly easier on me than I thought…
Why now? There’s something spiritual to me about it being my 44th birthday and the serendipity behind the number of days in this challenge; 22 (2+2=4) coupled with the fact that the challenge ends on Christmas day…It just feels right!
So you can call it a spiritual and physical cleanse. I will post my progress … I don’t know what happens after Christmas. A semi-vegan, a full plant-based diet? Or just a spiritual and physical challenge? We’ll see…
Best of luck and health!
Forse i due non sanno che le diete dovrebbero inviare di lunedì. Ma loro sono Jay Z e Beyoncé quindi possono fare quello che vogliono e quando vogliono.
Jay Z e Beyoncé: challenge accepted!

Ah, l’invito a cena da Morrissey è sempre più vicino per loro…